Sommarstugan

Publicerat: 2013-07-17 / 17:35:00 | Kategori: Matilda
Halloj, ledsen för usel uppdatering, men det beror på att jag har vart i min sommarstuga sedan i lördags, kom hem idag. Min farmor och farfar har nämligen en stor gård mellan Enköping och Strägnäs där dem bor. På gården finns förrutom deras hus 5 stugor; 3 stugor som varje barn har fått som sommarstuga till deras familjer, 1 stuga dem hyr ut, och 1 gäststuga. Vår stuga ligger precis vid vattnet så vi har det riktigt bra. 
I lördags var det släktträff där, och hela tjocka släkten på pappas sida var bjuden. Det brukar vara släktträff vartannat år då alla kommer dit över dagen. Kul att få träffa alla, men det finns bättre saker om man ska säga det lite fint, haha. 
 
På söndagen drog vi in till stan för att handla och packa med oss mer saker ut till stugan, då hämtade vi även upp Jakob. Det var riktigt kul att han följde med tycker jag! På söndagen fiskade vi (jag fick en gädda, den ända av alla som fick en, ha ha ha), spelade fotboll, kubb osv. Riktigt roligt! Trots att det var 10 ynka grader på kvällen stod vi på bryggan och fiskade till klockan elva, sen va vi isbitar, haha. 
 
På måndagen tog vi båten och åkte runt lite. Vi åkte även ring efter båten som är så sjukt roligt. Lyckades faktiskt hålla mig kvar på ringen utan att flyga ur, haha. 
Vi skjutsade hem Jakob till stan runt 4, då kom min fotbollstränare med sina tvillingdöttrar och en tjej till i laget och hämtade mig. Vi skulle till Norrköping och kolla på Dam EM, Spanien - Frankrike. Frankrike vann med 1-0, buhu... 
 
Och sen var det visst tisdag (igår). Då var vi ute med båten i några timmar och gled runt på sjön. Myspys. Stannade och köpte glass, fikade på sjön osv. 
 
Blev ett rätt långt inlägg nu, men jag har vart borta rätt många dagar nu märkte jag, fy på mig!....
 
OCH NU HAR JU EMILIA KOMIT HEM OCKSÅ! Hon håller på förfullt med inlägg om dagarna i London, så ni får hålla utkik. 
 
 
 
 
 
 
KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback