Vandring till Bressand

Publicerat: 2011-09-01 / 17:41:05 | Kategori: Matilda
Hej Matilda här. Idag i skolan så vandrade vi med klassen till Bressand som är en badstrand här i Enköping. Det var JÄTTE KUL tyckte jag och jag och en annan tjej i klassen räknade alla svampar vi kunde se och fick det till 679 st svampar. Såklart inte olika sorter men alla svampar vi kunde se! När vi hade gått hela Upplandsleden så kom vi fram till badstranden där det finns en grillplats där vi stannade och åt mat. Medan vi var där så ville några killar i klassen bada, så då gjorde några av tjejerna också det. Bland annat jag. Jag tyckte att det var jättekul och skönt att få svalka sig. Efter att vi hade badat så skulle vi göra varm choklad eller nyponsoppa i grupper. Vi skulle använda trangiakök. Jag valde choklad men kall då för att jag gillar inte varm dricka. Oboyen skulle man tydligen ha vatten i, inte mjölk som man brukar. Men det var någon annorlunda variant. Men jag tyckte att det vart gott ändå. Sen gick bussen och vi skulle hem till skolan igen. Mycket mer än så har jag nog inte att berätta tror jag;)
En bild på Bresandsbadet uppifrån
Bilden tagen från google;)
Vi ses:)

Catarina
Publicerad: 2011-09-01 / 20:44:21 | Blogg:

Låter som en fantastisk dag!!

Helena
Publicerad: 2011-09-02 / 11:23:28 | Blogg: http://helenaskvarter.blogg.se/

vilka fina bilder du tar i din blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback