Biblioteket

Publicerat: 2011-10-15 / 20:27:41 | Kategori: Matilda
heej igen, igår var jag på biblioteket och då hjälpte en bibliotekarie mig att hitta lite böcker jag läste ut en av de igår och den var ganska bra, men jag har tänkt att lägga ut alla böcker på bloggen<3
Här kommer de;) haha!
Den här läste jag ut igår och den var bra tyckte jag, handlade om en tjej som åkte på en överlevnadshajk i Kilsbergen och redan första natten så försvinner deras fritidsledare Kenneth. På samma ställe som de är så har det rymt två st personer på Kulmaanstallten som är ett fängelse. 
Men den var bra tyckte jag;)
Sen den här som jag började läsa i morse, haha.
Den handlar om att de är på en julkonsert i staden där Karl och Sara bor och då hör Karl att doktorn i staden säger något mystiskt till någon annan och Karl börjar fundera vad det kan vara. Och varför är Kapten Svarteks grav så välskött, vem är det som fixar det egentligen?

Haha, jag har ju inte läst boken än men det är typ så mycket jag vet om den hehe;)<3
Denna har jag inte läst men jag har läst några andra av den här serien;)
Den är helt ny för det här året och då ville jag läsa den.
Men den handlar om Peter och Petra som är tvillingar och bor i Lund nere i Skåne och löser massa mysterier tillsammans med varandra, de har 3 eller 4 andra syskon också.
Lite snabb info bara haha<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback